راهی به سوی نور

راهی به سوی نور

الهی به امید تو...
ما از نعمت های تو کفر را بیرون کشیدیم،
تو بیا از بدی های ما خوبی را به ما هدیه کن،
که آن کار ماست "بَدَّلوُا نِعمةَ اللهِ کُفراً"
و این کار تو "یُبَدِّل الله سَیِّئاتِهِم حَسَنات"...



در آغاز هیچ نبود، کلمه بود و آن کلمه خدا بود
و خدا یکی بود و جز خدا هیچ نبود..

حرف هایی هست برای گفتن که اگر گوشی نبود، نمی گوییم.
و حرف هایی هست برای نگفتن،
حرف هایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی آورند.
و سرمایه ی هرکسی به اندازه ی حرف هایی است که برای نگفتن دارد.
حرف های بی قرار و طاقت فرسا
که همچون زبانه های بی تاب آتشند.
کلماتش هریک انفجاری را در دل به بند کشیده اند.
اینان در جستجوی مخاطب خویشند.
اگر یافتند آرام می گیرند
و اگر نیافتند...
روح را از درون به آتش می کشند.


وبلاگ قبلیم
rahibesoyenor.blogfa.com

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر




مشهد، موج های خالی!!!!

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۲۹ ب.ظ

یکی از دوستان تعریف میکرد چند وقت قبل، دخترش اصرار پشت اصرار که بریم مشهد، دوست ماهم چشماش قلبی ❤️ شده که به به چه بچه ی امام رضا ع دوستی؛

که بعدش دخترش گفته بریم موج های آبی! مشهد...

 

من می شناسم کسانی که به خاطر جوانب سفر مشهد و اصرار بچه ها برای حضور در محیط ییلاقی و تفریحات آبی و... (به خاطر تبلیغات گسترده) شاید فقط یکی دو بار برن حرم.

 

بد نیست که مشهد رو با تفریحاتش بخوایم تبلیغ کنیم؟

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۶
راهی به سوی نور

نظرات  (۳)

آهان الان دوباره خوندم متوجه شدم.

واقعا خیلی تفاوت هست. ما اگر دل مشغولی دنیوی داریم به یک چیزی داریم که متناسب با دل مشغولی هم هست. یک چیزی که خدا آفریده برای امتحان ما که قابلیت دل مشغول کردن هم داره اما حرم و محضر امام؟ خب آدم با خودش میگه چه کاریه شما که دنبال خوش گذرونی هستید چرا میاید اصلا مشهد و حرم؟ برید این همه شهرهای دیگه که برای خوشگذرونی بهتر هم هست. اگر هم که امیدوار به عنایت امامید لااقل مشهد اومدن تون رو یک مقدار از خوشگذرونی تون متفاوت کنید. یک مقدار آگاهانه ترش کنید.

 

ولی بازم حرف تون درسته. الان از حرف های خودم ترسیدم. خدا نکنه ما در نظر مقربان درگاه خدا از همین جنس آدم ها باشیم.

 

ان شاءالله قسمت شما و همه ی محبان شون.

علت تعجب اونها و ما که هم ارزش نیست. تعجب اونها از جهل هست و تعجب شما از آگاهی.

 

ان شاءالله قسمت تون بشه کلا مشهد زندگی کنید. مشهد برای کسانی خوبه که قدر امام علیه السلام رو بدونند.

پاسخ:
فکر کنم بد توضیح دادم...


منظورم این بود که من هم یه وقت هایی خیلی زیادی مشغول دنیا میشم، حواسم نیست واسه چی اومدم، چیزهای کوچیک دلم رو شاد می کنه، چیزهای کوچیک تر، ناراحتم می کنه، 
یه عده که از من بیشتر می فهمند، این درگیر شدن و مشغول شدن توسط امثال من، بهراشون تعجب آور هست...
مثلا همین صحبت امام حسین ع که می گن (نقل به مضمون) انگار دنیا هرگز نبوده و آخرت همیشه بوده...


بعد با خودم فکر میکنم، چطور من کاملا درگیرم و هیچ وقت فکر نمی کنم چقدر سطح نگاهم کوتاه هست دربرابر فرصتی که دارم و یادم می ره واسه چی اومدم دنیا، یه عده هم هستند شبیه من، با مصداق متفاوت، یادشون میره چرا اصلا اومدن حرم؟ 


بابت دعای خیرتون هم ممنون،ان شاء که بشه قسمتم

والا یک عده همون حرم هم برای بازاراش میرن!

بعضی از مسافرا جوری تو شهر و حتی اطراف حرم میگردن که اگر کسی ندونه فکر می کنه مشهد هم یک شهری مثل شهرهای گردشگری دیگه هست که هر کسی با هر پوشش و وضعیتی میاد و میره. دیگه مناطق ییلاقی و تفریحی که قابل توصیف نیست.

پاسخ:
قبلا ها تعجب می کردم.
اما چند وقت پیش یه متنی از حاج آقا عباسی ولدی خوندم، نقل به مضمون این طور گفته بودند که چطور وقتی حرم امام رضا ع می ریم، میبینیم یه عده کلا تو فضای زیارت نیستند و مشغول عکس و گوشی و خرید و... هستند تعجب می کنیم، یه عده هم هستند که از مدل دل مشغولی های ما تو دنیا تعجب می کنند، می گن اینا اصلا نفهمیدن برای چی اومدن دنیا!

حس کردم چقدر من از این نوع مورد دوم بودم.
دیگه از دسته اول تعجب نکردم.


بی ربط: 
به شخصه آرزومه یه مدت طولانی مشهد زندگی کنم و هر روزش برم صحن انقلاب اون گوشه که تصویر گنبد طلا از یه کنج پیداست... زاویه ی عشق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی